Bosch EV6 443cc suutin



- Tuotekoodi: 0280155968
- Lisätunnus: 0280155968
- Yhteensopivat polttoaineet: Bensiini
- Yhteensopivat polttoaineet: Etanoli / E85
- TilattavissaTuotteet lähetetään 1-2 arkipäivässä
- Toimituskulut alkaen 12,00 € (Suomi)
Bosch EV6 0280155968 suuttimet:
EV6, Bosch suutin, 443 cc, 12 Ohm, E 20°, Jetronic liitin, O-O 61mm, kokonaispituus 74 mm
Nimellistuotto / koko:
- Maksimivirtaus noin 450cc @ 3 bar, 520cc @ 4 bar, 580cc @ 5 bar, 640cc @ 6 bar
Suuttimen koko kertoo suuttimen nimellistuoton. Suuttimen koko on yksi oleellisimmista valintakriteereistä, kun valitaan oikeaa suutinta esimerkiksi tietylle tehotavoitteelle. Laskennallinen teho tietyllä polttoaineen tuotolla riippuu käytettävästä polttoaineesta ja esimerkiksi RE85 polttoaineella vaadittu tuotto on suurempi kuin bensalla.
HUOM! Suuttimen lisätiedoissa ja nimessä mainittu tuotto on suuntaa-antava. Todellinen mitattu tuotto ilmenee suuttimen mukana toimitettavasta penkitystodistuksesta. Suuttimet penkitetään 3 Bar paineella ASNU-42 testinesteellä huoneenlämmössä.
O-rengasväli:
- Noin 61mm. Pitkä malli
Tämä kertoo suuttimen pituusmitan yläpään O-renkaan keskilinjasta alapään O-renkaan keskilinjaan. Tämä on yleensä oleellinen tieto jotta O-renkaat osuvat oikean kohtaan tiivistyspintaa, niin suutintukissa kuin kannen/imusarjan päässä. Vinkki: Jos sinulla on vanha mitoiltaan sopiva suutin tallella, niin voit tarkistaa siitä helposti oikean O-O -pituuden.
Ohmiluku:
- 12 Ohm (Korkeaohminen)
Tämä tieto kertoo suuttimen impedanssiluvun (“ohmiluvun”). Tyypillisesti suuttimet jaetaan tämän tiedon perusteella kahteen kategoriaan; korkeaohmisiin ja matalaohmisiin. Moottorinohjain ja mahdollinen etuvastuspaketin olemassaolo vaikuttavat siihen millainen suuttimen impedanssi tulee valita. Suutinten ohjauspiirejä eli suutinajureita on erilaisia ja suuttimen ohmiluku tulee täsmätä käytössä olevaan suutinajuriin. Joissain autoissa on myös suuttimien etuvastuspaketti, jota käytetään oikean ohmiluvun saavuttamiseksi. Esimerkki: Matalaohminen suutin yhdessä etuvastuksen kanssa tuottaa suunnilleen saman ohmimäärän kuin korkeaohminen suutin ilman etuvastusta. Suutinajuri siis näkee korkeamman vastuskuorman kuin mitä suutin yksinään tuottaisi ilman etuvastusta. Onkin yleistä, että etuvastuspaketti saatetaan jättää pois käytöstä ja suutin korvataan matalaohmisen sijaan korkeaohmisella suuttimella. Tärkeintä on oikea suutinajurin näkemä ohmimäärä.
Yläpää:
- 14mm O-rengas (Etanolin ja bensan kestävä)
Tämä mitta on suuttimen yläpään O-renkaan nimellishalkaisija. Eli käytännössä tämä mitta on hyvin lähelle sama kuin suutintukissa olevan reiän koko mihin suuttimen yläpään O-rengas tiivistyy. Mitoitus noudattaa normaalisti tiettyjä standardimittoja ja yläpää voi tyypillisesti olla joko 14mm (euroautot ja jenkit) tai 11mm (yleinen japanilaisissa).
Alapää:
- 14mm O-rengas (Etanolin ja bensan kestävä)
Tämä mitta on suuttimen alapään O-renkaan nimellishalkaisija. Eli käytännössä tämä mitta on hyvin lähelle sama kuin imusarjassa/sylinterikannessa olevan reiän koko mihin suuttimen alapää tiivistyy.
E85 sopivuus:
- Kyllä
E85 ja muut korkean etanolipitoisuuden omaavat polttoaineet aiheuttavat tiettyjä vaatimuksia suuttimen materiaaleille. Tämä tietokenttä ilmoittaa voiko kyseistä suutinta käyttää korkean etanolipitoisuuden omaavien polttoaineiden kanssa.
Liitin:
- Jetronic (EV1) liitin
Tämä tietokenttä ilmoittaa suuttimen sähköliittimen tyypin. Liitintyypit noudattavat tiettyjä standardeja, mutta niitä löytyy kuitenkin lukuisa joukko erilaisia. Suuttimeen tulee käytännössä vain kaksi johtoa ja siten myöskin liitinrungon sisällä on kaksi liitinpinniä. Mikäli autosi johtosarjassa on erilainen liitin kuin löytämässäsi muilta osin sopivassa suuttimessa, niin suuttimen valinta ei toki ole siitä riippuvainen. Voit helposti vaihtaa johtosarjassa olevat liitinrungot vastaamaan uuden suuttimen liitintä. Meiltä saat kattavasti kaikki erilaiset liitinrungot ja tarvittavat liitinpinnit. Meiltä saatavilla tarvikkeilla voit myös valmistaa adapteripätkät, joilla muutat liitintyyppiä ilman että sinun tarvitsee purkaa alkuperäisiä liittimiä irti johtosarjasta.
Suihkun tyyppi:
- 2-haarainen (E) (4-reikäinen suutinkärki)
Tämä tieto ilmaisee suuttimen muodostaman polttoainesuihkun muodon. Suihkun muoto on ilmaistu kirjaimilla. A = pistemäinen suihku, C = kartiomainen suihku ja E = kaksiosainen suihku. Kartiomaiselle ja kaksiosaiselle suihkulle on lisäksi ilmoitettu erikseen astekulma joka ilmaisee kartion viuhkan kulman ja kaksiosaiselle suihkulle suihkujen välisen kulman.
Suihkukulma:
- 20 astetta
Tämä luku ilmaisee polttoainesuihkun kulman asteina sellaisille suuttimille, jotka muodostavat kartion muotoisen suihkun tai kaksiosaisen suihkun. Kartiomaiselle suihkulle kartion reunojen välinen astekulma ja kaksiosaiselle suihkulle suihkujen välinen astekulma.
